četvrtak, 2. veljače 2012.

Snickerdoodle cookies


Ovaj recept sam našla na prekrasnom blogu Prstohvat soli, a ja naravno ne bi bila ja da nisam nešto promijenila. Nije mi zanimljivo uvijek se slijepo držati recepta, jer za mene je ljepota kuhanja u kreativnosti i slobodi spajanja okusa. Rezultat su ovi prekrasni keksići, idealni za ljubitelje začina, za grickanje uz mlijeko i čaj, pogotovo u hladnim zimskim danima. Ovih dana je bilo više nego toplo, ali zima nam se lagano približava, i jedan od tih zimskih dana koji su na dolasku začinite ovim divnim keksima.
Ovi keksići su najpoplarniji u Americi, mada se nagađa da potječu iz Njemačke. Naziv je također jako simpatičan, i mada neki brzopleto zaključe da se radi o keksima s kikirikijem (koji je glavni sastojak popularne čokoladice imena Snickers), ovdje kikirikija nema.
Krenimo na recept.

230 g maslaca sobne temperature
2 jaja
150 g smeđeg šećera
150 g običnog bijelog šećera
1/2 žličice soli
2 žličice praška za pecivo
400 g brašna
korica jedne naranče
korica jednog limuna
1/4 žličice mljevenog muškatnog oraščića
1/4 žličice mljevenog klinčića


za umakanje:

6 žlica šećera (možete pomješati 3 žlice bijelog i 3 žlice smeđeg šećera)
4 pune žličice cimeta u prahu

Brašno prosijati, dodati mu prašak za pecivo.
Maslac pjenasto umutiti mixerom, postepeno mu dodavati šećer u koji smo umješali sol. Kad se poveže, dodati dva cijela jaja. Mixati i dodati koricu naranče i limuna te ostale začine. Mixati i postepeno dodavati brašno dok ne dobijete tijesto koje se ne lijepi. Možda će vam tijesto tražiti još malo brašna da prestane biti ljepljivo, pa dodajte prstohvat, dva, po potrebi.
Tijesto pokrijte prozirnom folijom i stavite u frižider na 1 sat.

Ugrijte pećnicu na 180°C.
Tijesto izvadite i čupkajte komadiće tijesta da bi radili kuglice promjera 2-3 cm. Možete čupkati prstima ili vaditi komadiće žličicom. Kad kuham , draže mi je raditi prstima, pa sam ja čupkala rukama. Vi ne morate. :)

Ove kuglice umačemo u posudu u kojoj smo pomješali šećer i cimet.
I sad, obično se za kuglicu uhvati cimet a šećera jako malo ili ništa. Zato ja zaronim kuglicu u smjesu i palcem joj utisnem smjesu šećera i cimeta u vrh. To kuglicu malo spljošti, ali nije bitno, zašto nije, vidjet ćete u nastavku. Na ovaj način na vrhu spljoštene kuglice ostane dio fine smjese šećera i cimeta, pa i sami kolačići izgledaju atraktivnije.


Takve kuglice stavljajte na pleh koji ste prekrili masnim papirom za pečenje. Najbolje i najpovoljnije imaju Mueller i DM.
Slažite ih razmaknute jedne od drugih jer kad ih sve posložite uzet ćete staklenu čašu ravnog i debljeg dna i njome ćete blago pritisnuti naše kuglice koje će se tako pretvoriti u okruglaste keksiće. I dalje među njima mora biti razmaka jer će se još mrvicu raširiti tokom pečenja.
Ovim postupkom osim što smo ih pretvorili u keksiće, još smo bolje utisnuli šećer i cimet s vrha u sam keksić.

Pečemo ih 10 minuta na 180°C, ne dulje jer će nepotrebno otvrdnuti.

Kad ih izvadite bit će mekani, kasnije malo otvrdnu. Iznimno su ukusni, mirisni i tope se u ustima. Priprema zaista nije teška i brzo su gotovi. Također, recept je dosta izdašan, jer od ove količine ćete dobiti više od 60 keksića.

Radila sam ih za Božić i iznimno me raduje što su ga nakon toga isprobali i drugi i bili su oduševljeni! :)






Nema komentara:

Objavi komentar