četvrtak, 2. veljače 2012.

 DONUTS ili američki uštipci


1 žlica suncokretovog ulja
10 dag šećera
1 žumanjak
260 g brašna
1 prašak za pecivo
1 žličica cimeta

mlijeko

ulje za prženje

preljev:

10 dag šećera u prahu
4 žlice slatkog vrhnja
žličica extrakta vanilije


U jednu posudu dodajte žumanjke i šećer, mješajte i dodajte ulje. U dugoj posudi pomješajte brašno, prašak za pecivo i cimet.
Uspite mokre sastojke u suhe i sve prelijte s pola šalice mlijeka za početak. Mijesite tijesto i ako vidite da je dosta suho dodajte još mrvicu mlijeka.
Kad se tijesto fino poveže, bit će malo ljepljivo i onda ga preokrenite na pobrašnjenu plohu i još ga mijesite rukama. Neka ploha bude uvijek pobrašnjena jer ćete lakše raditi s tijestom.

Valjajte tijesto na debljinu od par centimetara, režite velike krugove čašom i unutar svakog velikog kruga režite još jedan manji, ja sam koristila čep, vi možete npr. one male čašice za rakiju. Kad ih fino izrežete slažite ih na foliju i nastojte da se ne preklapaju jer se mogu zalijepiti i nećete ih moći odvojiti. Po potrebi pobrašnite lagano i foliju.

Ono tijesta što vam je ostalo od rezanja opet umijesite i režite krugove sve dok ne potrošite tijesto do kraja.

Ugrijte ulje, pazite da vam se ne zapali jer to zna biti malo nezgodno.

Koristila sam dublju široku posudu i u nju sam usula oko dva prsta ulja.

Kad se ulje ugrije lagano ih ubacujte i gledajte kako dobivaju boju i brzo ih okrećite na drugu stranu da ne bi pocrnili. Prže se jako kratko, minutu i pol.
Vadite ih u posudu prekrivenu kuhinjskim ubrusima kako bi upili višak ulja.

Na pari zagrijte slatko vrhnje, dodajte šećer u prahu i extrakt vanilije. Ako želite obojenu glazuru sad je trenutak za dodavanje žličice jestive boje. Ja sam se držala obične glazure. Malo mješajte na pari dok vrhnje ne otopi šećer. Maknite s pare i lagano umačite uštipke jednom stranom u ovu glazuru. Slažite ih umočenom stranom prema gore da se glazura upije i osuši.

Ova glazura ih čini vlažnima i sočnijima, ali i slađima jer u njima nema puno šećera.

Po želji ih još možete umakati u mljevene lješnjake, kokos, kikiriki, šarene mrvice itd. Međutim sasvim su ukusni i ovako obični.


Recept je inače sa stranice Sjedi i Jedi, međutim te šalice me uvijek zbunjuju, pa sam odmjerila ovakvu kombinaciju sastojaka i iako u originalu stoji da se prže u mješavini sezamovog i običnog bijelog ulja, ja sezamovog nemam gdje kupiti, pa sam koristila obično suncokretovo, tako da ne možete pogriješiti!

Nadam se da sam sve dobro objasnila! Dobar tek!!




Nema komentara:

Objavi komentar