utorak, 28. veljače 2012.

DOMAĆA PAŠTA

Domaća pašta je nešto posve različito od one kupovne. To sam otkrila relativno kasno, za vrijeme dok sam radila u jednom poznatom šibenskom restoranu Pelegrini. Tamo smo izrađivali vlastitu paštu, raviole i slično. Kasnije sam se odlučila okušati i sama u izradi i nisam pogriješila. Okus je potpuno drugačiji, umak se fino upija u paštu, a najbolje od svega je što točno znate što jedete jer ste je izradili svojim rukama.
Evo jednog jednostavnog recepta. Ja sam koristila mašinicu za izradu pašte, ali možete i bez nje, samo je što finije izvaljajte, i režite na željenu širinu i dužinu.

250 g glatkog brašna
250 g oštrog brašna
4 jaja
prstohvat soli
1 žlica maslinovog ulja
par kapi vode

Od sastojaka zamijesite tvrdo tijesto. Podijelite ga u par štručica ili kugli. Razvaljajte ga sa strojem za tjesteninu ili ručno. Radite tanke, široke trake i provlačiti ih kroz stroj ili ih rezati nožem na željenu veličinu i dužinu.

Volim ostaviti paštu nešto deblju jer mi onda bolje upije umak. Paštu stalno posipajte s nešto brašna tako da se rezanci ne lijepe jedni za druge.
Na stolu ili radnoj plohi raširite čisti stolnjak i tu stavite paštu da se malo osuši. Ne prebacujte jednu preko druge jer će se zalijepiti i stvorit će se grumenje.

Pakirajte po želji i zamrznite. Od ove količine izađu dvije doze od otprilike 450 grama. To je dovoljno za dva obroka za četvero. (Normativ po osobi je oko 100 grama).






Jednu porciju sam zamrznula a jednu sam odmah pripremila sa suhim vrganjima i svježim šampinjonima.

Priprema ide otprilike ovako:
Šaku sušenih vrganja potopiti u mlaku vodu i pustiti da se namače. Na žlicu maslinovog ulja popržiti očišćene i izrezane šampinjone. Koristila sam oko 30 dag šampinjona. Malo ih posoliti i začiniti i dodati im omekšale vrganje. Vodu u kojoj su se namakali vrganju ne bacajte.  Dinstati i po potrebi dodati žlicu, dvije vode od vrganja. Vrganji imaju određenu jačinu i svakako daju svoj štih ovom umaku.
Kad vidite da su gljive omekšale i pustile sokove, dodati par žlica vrhnja za kuhanje, još po želji začiniti i u umak dodati skuhanu tjesteninu. Pustiti tjesteninu par minuta da upije umak.
Odozgo naribati parmezana i poslužiti uz finu salatu.

DOBAR TEK!
:)


2 komentara:

  1. slažem se, domaća i kupovna-razlika nebo i zemlja. krasno izgleda

    OdgovoriIzbriši
  2. jako ti lijepo izgleda pasta.. i svaka cast na trudu.. I ja je takodjer volim raditi, zapravo sam uvijek mislila da je to neki dugotrajan i tezak proces, pa zato svi bjeze od njega.. Ali onda sam probala.. i ja sam kupljena.. :D
    Samo tako nastavi!

    OdgovoriIzbriši